Saturday, November 22, 2014

SET SELEPAS BERSALIN / SET BERPANTANG SHAKLEE

As salam semua,

Maaf tak dapat nak buat entry 2 hari ni atas kesibukan yang tak pernah reda malah semakin bertambah pulak lately ni. Tapi masih mencari peluang dan ruang untuk buat entry ni. Mudah-mudahan segalanya dipermudahkan.

Okey, berkaitan dengan entry saya sebelum ni, saya ada mengatakan tentang set selepas bersalin / set berpantang dari Shaklee. Set2 ni sebenarnya adalah set cadangan yang boleh digunakan sewaktu dalam tempoh berpantang. Tapi sebagaimana yang kita dah sedia maklum, produk Shaklee memang selamat dan semulajadi. So, sebenarnya sesetengah produk2 ni boleh digunakan dari sebelum bersalin lagi (dalam tempoh kehamilan) dan boleh digunakan sebagai supplement harian pada bila2 masa.

Saya juga adalah pengguna set ni. Walaupun tidak menggunakan set lengkap, tapi apa yang saya ambil tu cukup untuk membantu saya kembali sihat dan bertenaga walaupun kadang2 tidak cukup rehat dan tidur. Alhamdulillah, dipertemukan dengan produk yang sesuai dan selamat untuk saya dan baby. Bukan nak puji lebih2. Tapi apa yang istimewanya produk Shaklee ni adalah ianya dari bahan semulajadi dan selamat digunakan oleh sesiapa saja. Saya tak perlu risau baby saya panas sepertimana saya risau kalau saya makan jamu.

Di bawah ni ada beberapa set cadangan untuk lepas bersalin / set berpantang. Kalau nak beli loose pun boleh mengikut budget dan keperluan anda. Set2 ini hanya cadangan sahaja, okey.


A. SET PREMIUM (LENGKAP)
      Mengandungi set Asas + set Menyusu + set Kurus



1. ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) - Membekalkan tenaga sepanjang hari kepada ibu walaupun berjaga malam. Memperbanyakkan dan memekatkan susu badan*. Susu badan yang pekat membantu bayi cepat kenyang dan rasa kenyang lebih lama. Mengawal rasa lapar ibu semasa berpantang. Merawat luka dalaman dan luaran termasuk bersalin secara pembedahan. Mengurangkan kesan stretch mark (selulit). Membantu mencantikkan kulit dan mengurangkan berat badan.

2. SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS - Meningkatkan antibodi secara konsisten dan memperbaiki tisu sel yang rosak semasa bersalin. Merangsang penghasilan collagen yang membantu pulih kulit dan luka bagi menghasilkan kulit cantik berseri. Mengelakkan kelenjar susu dari terluka, seterusnya mengelak susu dari menurun akibat kecederaan kelenjar susu.

3. ZINC COMPLEX - Membantu proses pemulihan luka bersalin dan mengurangkan keguguran rambut. Dapat menggantikan ikan haruan kerana dalam ikan haruan banyak terkandung zinc.

4. OSTEMATRIX - Membekalkan kalsium kepada ibu terutama dalam penyusuan bayi. Membantu melembutkan najis untuk mengelak sembelit. Mengurangkan lenguh badan dan sakit pinggang ibu berpantang. Membantu merangsang penghasilan susu ibu*. Membantu penghasilan semula darah yang banyak semasa bersalin.

5. VITA-LEA - Mengandungi zat besi yang penting untuk mengekalkan paras HB dalam darah untuk pastikan ibu kekal cergas dan bertenaga selepas bersalin. Vita-lea juga berfungsi untuk menambah kekurangan nutrisi ibu dalam pantang yang terpaksa berpantang makan sesetengah makanan yang berkhasiat.

6. B-COMPLEX - Membantu menstabilkan hormon badan dan mengurangkan tekanan/stress ibu ketika dalam pantang. Mencegah anemia. Membantu proses pembinaan sel darah merah. Membantu dalam masalah rambut dan kulit kepala.

7. ALFALFA - Membantu ibu lawas dan mengelak sembelit. Bertindak seperti kacip fatimah untuk merapatkan bahagian keintiman. Mengurangkan keputihan selepas darah nifas kering. Membantu merangsang penghasilan susu ibu*.

8. LECITHIN - Membantu memecahkan lemak degil. Mengandungi Kolina yang penting untuk membantu menguatkan memori dalam otak. Membantu develop memori bayi yang menyusu. Mengatasi masalah pembengkakan susu ibu.

9. OMEGA GUARD - Mengawal tahap kolesterol dalam badan ibu. Membantu ibu mengawal berat badan berlebihan secara semulajadi. Membantu tumbesaran dan perkembangan otak dan memori bayi yang menyusu. DHA yang terkandung merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina bayi. Membantu menguatkan memori ibu. Membantu menguatkan sistem imun tubuh supaya ibu tidak mudah dijangkiti penyakit atau demam. Mencegah pembekuan darah dalam badan.



B. SET 3M
     Mengandungi set Asas + set Menyusu





C. SET ASAS




D. SET MENYUSU*




** Supplement ini hanya membantu, bukan semata-mata untuk banyakkan susu ibu. Untuk penghasilan susu yang banyak, kekerapan penyusuan atau memerah susu amat penting (Supply and demand).

Semoga bermanfaat untuk semua.


*********************************************************************************


~JOM PILIH CARA HIDUP SIHAT~

ID: 911023

Saya adalah wakil Shaklee untuk penghantaran seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut sila email saya di irenekass.fifi@gmail.com atau sms/w.app/wechat/telegram saya di 012-6509036.






18 comments:

  1. Bab kesihatan tidak boleh di abaikan.Ibu-ibu yang hamil,bakal melahirkan, perlu sentiasa memastikan kesihatan anda dijaga.ambil supplement berasaskan semulajadi Shaklee bagi memelihara kesihatan ibu danbayi


    Tips bayi selesa guna car seat

    ReplyDelete
  2. Set bersalin Shaklee ni mmg terbaik. Luka cepat sembuh dan mesra breastfeeding

    ReplyDelete
  3. Saya pun gun aset ni masa hamil dan berpantang..

    Idea Kabinet Dapur

    ReplyDelete
  4. Saya memang mengamalkan set berpantang yang sememangnya terbaik. Dengan set berpantang ini buatkan saya lebih bertenaga dan sihat. Luka tempat bersalin pon cepat kering.

    Karnival Upin ipin Picc Putrajaya 2014 Semakin Meriah

    ReplyDelete
  5. Tengok vitamin selepas kehamilan teringat pula cerita mah. Suami yang sayang isteri bolehlah belikan untuk kesihatan berpanjangan.

    ReplyDelete
  6. Saya pun ambil set bersalin shaklee. .mmg terasa perbezaannya

    laksam kelantan yang lazat

    ReplyDelete
  7. Set bersalin shaklee memang terbaik...semua yang telah mencubanya merasakan perbezaan yang amat ketara.

    ReplyDelete
  8. Bertuahnya sapa yang guna set bersalin shaklee ni...teringin nak beranak lagi tapi sayang suami tak bagi, 3 orang cukuplah...huhuhu

    kelebihan kacang soya

    ReplyDelete
  9. nak bertenaga dan sihat semasa menyusu dan bersalin, mmg patut amalkan shaklee. patutnya dari awal lagi dah ambil shaklee untuk kesihatan berppanjangan. berbaloi

    ATASI MIGRAIN TANPA SENTUH UBAT

    ReplyDelete
  10. Saya guna set shaklee dari preggy, pantang, dan sampi kini...menyusu. Memang terbaik

    ReplyDelete
  11. dah 2kali guna set bersalin shaklee nie...mmg tip top.rugi sape xcuba lgi...

    Karnival Upin & Ipin 2014,PICC Putrajaya

    ReplyDelete
  12. Sesiapa yg masih tercari-cari set bersalin, molek sangatlah ye utk cuba set ni. in sya Allah berpuas hati and repeat beli..

    JommSihatDanCantik -> JAWAPAN KEPADA SEBUAH KEHIDUPAN YANG LEBIH BERMAKNA

    ReplyDelete
  13. Set berpantang shaklee Mmg blh kurus slim mcm ana. Dara smula.. Blh rapat2 kan kmbali mana yg longgar, blh bykkn susu ibu smpai tak Muat Peti Sejuk..
    Tips Atasi Kulit Kering

    ReplyDelete
  14. Thank u all for your comments.. memang betul.. set berpantang shaklee adalah set berpantang moden. Sangat sesuai dengan ibu2 terutama ibu2 yang aktif, independant dan supermommy. Ini adalah kerana set berpantang ni akan membuatkan kita cepat sihat, luka2 cepat baik dan energetic sepanjang hari.

    ReplyDelete
  15. saya pun ambil set berpantang tetapi tidak kesemuanya,ambil set bajet

    ReplyDelete
  16. Suk adengan set berpantang Shaklee sebab boleh dimakan terus walaupun selepas bersalin. Badan pun jadi sihat dan bertenaga.
    Jom Cari Duit Lebih

    ReplyDelete
  17. Set berpantang shaklee ni memang bagus untuk ibu2 skrg... Senang je nak makan. semua dah lengkap depan mata...

    Segmen Blogwalking Sampai Penat!

    ReplyDelete
  18. Kalau tengok fullset memang gerun..banyak nak kena telan.. Tapi kesan dia menang WOW!!!

    Idam IPad Air 2

    ReplyDelete