Saturday, October 8, 2016

Cita-cita dan Impian hanya dengan SPM

Cita-cita masa kat sekolah rendah nak jadi Polis.. kenapa aku pilih polis pun aku tak ingat. Mungkin sebab uniform dia kut.. Nampak segak je.. Ke pasal aku nampak abam-abam polis masa tu hensem-hensem.. 😂😂😂

Tapi bila sekolah menengah dah berubah pulak cita-cita aku. Dah tak ingat dah nak jadi apa masa tu. Pendirian tak tetap betul..

Orang kata nak kerja hebat kena lah belajar sampai menara gading. Tapi aku sampai SPM je.. boleh ke jadi hebat..??

Sapa kata tak boleh..? Orang meniaga tu, ada yang buta huruf pun. Tapi boleh gak berjaya.. ada yang jadi jutawan lagi macam Andreas Panayiotou, salah seorang jutawan terkaya di Britain. Asalkan ada ilmu perniagaan. Tak semestinya ilmu tu dapat kat sekolah je. Boleh je dapat dari orang-orang yang sudi nak mengajar. Yang penting kita sendiri yang nak belajar.

Mungkin darah meniaga tu dah memang mengalir dalam badan aku. Ibu ayah aku memang meniaga punya orang. Diorang meniaga pasar malam je. Tapi aku je tak tau nak bisnes apa. Modal pun takde.. hurmmmm..

Sampailah aku jumpa Shaklee ni. Bermula dengan makan sendiri je. Lepas dah yakin dengan produk, baru yakin nak promote kat orang.. bila dah rasa selesa baru timbul minat nak bisnes. Bila niat dah betul, amalan dah stabil, ilmu dah penuh baru lah boleh rasa kenikmatannya berbisnes ni. Dari bonus 2 angka sampai 4 angka. Alhamdulillah dah merasa.. Nak lebih kena usaha lebih.. Bukan bila dah dapat 4 angka tu kita goyang kaki je.. No No No.. ini bukan skim cepat kaya. Ini bisnes patuh syariah. Sapa usaha lebih dia dapat lebih, sapa malas tido je la ye. Matilanakkkk..! 😂😂😂

Nampak.. nampak..? Hebat tak..? Tak kisah la apa pandangan korang. Tapi bagi aku, yang lebih tau apa yang aku lalui, aku pun tak sangka dengan apa yang aku dah achieved sekarang. Sekurang-kurangnya, walaupun aku cuma ada SPM je, aku dah ada aset sendiri. Takyah la citer. Nanti orang kata riak pulak kan..

♡iK♡

#ptsconfession
#TsunamiShaklee
#Hunt2Shaklee
#ShiningStars
#SIDproShakleeKlang