Tuesday, October 25, 2016

Bagaimana ESP membantu pesakit GASTRIK??

ESP ini yang kaya dengan kacang soya terpilihnya, bersifat alkali dan mampu membantu meneutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut tadi. Malah, ESP ini juga mengandungi kandungan protein yang tinggi boleh membantu sistem pencernaan bekerja dengan baik kerana sistem pencernaan kita mula 'bekerja' apabila wujudnya unsur protein dalam perut. Selain itu, nutrien yang terdapat didalam ESP ini juga mampu membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidrolik sewaktu proses pencernaan itu berlaku.

ESP adalah sumber protein yang lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu yang tidak dapat dibina oleh tubuh badan dan harus didapatkan daripada pemakanan kita.

Badan kita ni tak mampu hasilkan sendiri asid amino perlu tu. Padahal tubuh kita sangat-sangat memerlukan asid amino untuk regulate proses metabolisma yang penting untuk kesihatan badan. Selain tu, asid amino adalah sumber tenaga dan dapat membentuk tisu-tisu badan, organ, otot, kulit dan rambut.

Kalau badan tak cukup asid amino, badan kita akan ambil dari sumber protein yang ada dalam badan dan ini bole menyebabkan kerosakan otot dan tisu-tisu yang lain. Sebab tu pentingnya ada asid amino dalam protein kita. Kalau asid amino tak ada, tak guna jugak kita minum protien. Samalah seperti kita tak consume apa-apa.

Protein daripada pemakanan pula boleh termusnah akibat pemanasan. Apabila protein dipanaskan, Lysine, sejenis asid amino perlu yang penting kepada tubuh, akan hilang. Apa yang akan berlaku adalah perubahan di dalam rantaian asid amino dan perubahan ini akan mengurangkan kandungan nilai pemakanan yang boleh didapati pada semua asid amino perlu. Ini akan menyebabkan zat-zat tidak boleh diserap oleh tubuh.

Sebagai contoh glutamin. Glutamin penting dalam membantu mencegah penyakit radang pada sendi (artritis) kerosakan protein melalui memasak menyebabkan berlakunya pembaziran zat. Kesannya ialah seseorang itu perlu memakan makanan yang lebih banyak untuk mendapatkan asid amino yang diperlukan. Keadaan ini akan membawa kesan kepada jangka masa panjang terhadap pembentukan gejala penyakit.

Di bawah ini adalah antara testmoni ESP dan pesakit Gastrik:









Semoga bermanfaat.. 😊😊

♡iK♡
018.2608740