Sunday, October 5, 2014

Mealshakes dan Herbal Blend membantu memulihkan eczema

As salam..

Saya yakin anda semua pernah dengar tentang eczema kan..

Takpe.. bagi yang pertama kali dengar/terbaca tu, saya akan beri penerangan ringkas tentang eczema.

APA ITU ECZEMA?


Ekzema ialah kondisi kulit yang kering dan gatal yang di sesuatu masa mengakibatkan lebih kurang 15 dan 20 peratus kanak-kanak. Ekzema selalu ternampak buat pertama kali sebelum anak berusia dua tahun

Berita baik ialah kebanyakan kanak-kanak yang menghidap ekzema akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun. Ekzema tidak dapat dipulihkan, tetapi boleh dikawal dengan rawatan yang sesuai. 

Ekzema juga dikenali sebagai ekzema atopik atau dermatitis. Atopi bermakna kecenderungan mendapat penyakit seperti ekzema, asma dan demam alergi. Kesannya sama: kulit kering, gatal, merah dan rekah, yang kadangkala meleleh cecair dan berdarah. Ruang yang lazimnya terkena ialah tangan, muka, leher, siku dan belakang lutut. 

Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi sebaik yang patut. Ini boleh membuatkan kulit bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk. 


Tapi tahukah anda semua bahawa produk Shaklee iaitu Mealshake dan krim serbaguna Herbal Blend telah membantu ramai kanak2 terutamanya yang mengidap eczema ini..?

Ok, saya akan share di sini testimoni yang berjaya membantu pesakit eczema ini..


#shaklee_effect

Anak saya juga mengalami masalah gatal2 dan kulit kering ni terutamanya dibahagian siku dan belakang badan. Alhamdulillah, setelah menyapu Herbal Blend cream ni setiap kali selepas dia mandi dan beri dia minum Mealshake sehari sekali diwaktu pagi, masalah gatal2 dia dah jarang ada. Anak saya sangat sukakan Herbal Blend cream ni sebab ianya mempunyai kesan dingin.

Kalau anak2 saya digigit nyamuk pun saya akan sapukan cream ni pada mereka.. insyaAllah, gatal2 tu akan hilang cepat.

Saya akan pastikan Herbal Blend ni sentiasa ada di dalam beg sebagai persediaan sebab ianya sangat2 membantu menjaga kesihatan luaran anak2 saya. Kadang2 saya pun guna Herbal Blend cream ni sebagai menggantikan crack heels cream saya.

Antara kebaikan/fungsi Mealshakes & Herbal Blend Shaklee:-





Nak tau berkenaan produk2 ini dengan lebih lanjut, boleh klik link di bawah ye:-





******************************************************************

~JOM PILIH CARA HIDUP SIHAT~

ID: 911023

Saya adalah wakil Shaklee untuk penghantaran seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut sila email saya di irenekass.fifi@gmail.com atau sms/w.app/wechat/telegram saya di 012-6509036.