Thursday, October 2, 2014

Gastrik tahap teruk semakin pulih dengan ESP & Vitalea

As salam..

Maaf la ye.. mentang2 bulan promo untuk ESP nih.. Saya asyik nak citer pasal kebaikan ESP je kan.

Tapi memang dah ternyata ESP memang bagus. Alhamdulillah kebanyakan pengguna ESP memang sangat2 berpuas hati dengan khasiat yang terkandung di dalamnya.

Apa itu gastric..? Ramai yang dah sedia maklum dengan penyakit ini kan?

Ok, saya bagi sedikit penerangan berkenaan Gastric ni.

Gastric atau Peptic ulcer adalah masalah yang terjadi akibat lapisan pada perut terhakis. Ia biasanya berlaku pada bahagian perut dan bahagian usus kecil sebelah atas (duodenum). Tanda yang paling kerap dirasai oleh individu yang menghadapi masalah ini ialah sakit pada bahagian abdomen (perut) atas pusat yang juga berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H. pylori) .

Sekiranya tidak di rawat ia boleh mengakibatkan pendarahan dalaman. Pendarahan boleh berlaku dengan perlahan2 dan menyebabkan kekurangan darah berlaku (anemia) mahupun pendarahan serta merta yang menyebabkan banyak darah hilang yang memerlukan anda dimasukkan ke dalam hospital atau menjalani transfusi darah (blood trasfusion). Gastric juga boleh mengakibatkan jangkitan. Ianya boleh 'memakan' dinding perut dan menyebabkan ianya berlubang, dan meletakkan anda betul2 dalam risiko yang amat besar untuk mendapat jangkitan abdomen (peritonitis). Ianya amat menyakitkan dan boleh mengancam nyawa.

Peptic ulcer boleh membentuk parut dalam perut yang dipanggil constriction, yang seterusnya boleh menyebabkan masalah aliran makanan dari mulut ke usus. Ini boleh dilihat dengan tanda tanda loya, perut rasa kenyang selalu, muntah dan turun berat badan.

Simptom-simptom GASTRIC

👉 Rasa senak, berangin atau pedih
👉 Sakit perut (pada bahagian atas perut atau abdomen)
👉 Rasa tidak selesa
👉 Kembung, sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan
👉 Rasa mual (loya) dan muntah
👉 Hilang selera makan dan selera berubah ( bertambah dan berkurang )
👉 Berat badan turun 
👉 Najis menjadi hitam ( tahap teruk )
👉 Muntah mengandungi darah atau berwarna gelap ( tahap teruk )

SUMBER

Saya nak highlght sikit pasal salah satu testi yang saya share semalam. Makcik ni pengidap gastric tahap teruk la jugak sampai kalau gastric dia dah menyerang tu sampai tak boleh nak mengangkat barang yang kecil pun.

Alhamdulillah, setelah 2 minggu dia amalkan ESP Shaklee dan Vitalea Shaklee, dia semakin sihat dan lebih bertenaga.

Bahagia rasanya bila dapat membantu orang lain yang dalam kesusahan.

Anda juga pengidap gastric?? Jom cuba ESP Shaklee. Sangat2 berbaloi dan anda boleh berjimat lagi kalau beli dalam bulan Oktober '14 ni.

Cepat order..!!! Hot item ni di Shaklee

*******************************************************************

ID: 911023

Saya adalah wakil Shaklee untuk penghantaran seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut sila email saya di irenekass.fifi@gmail.com atau sms/w.app/wechat/telegram saya di 012-6509036.
fb page: https://www.facebook.com/pages/zarahealthylifeblogspotcom