Tuesday, October 18, 2016

Stress cegah sebelum parah

Teringat chat antara saya dan prospek melalui whatsapp last week..

Prospek: Hakak.. ada jual ubat penenang ke..?

Hakak: 😨😨😨 Dik.. hakak bukan doktor jual ubat.. ubat penenang ni kat hospital jiwa je banyak. Kalau tak pun kat klinik hewan.. Itupun bukan untuk dijual.. hakak jual vitamin je dik.

😂😂😂

Aduhai.. Memang macam-macam kerenah pelanggan. Tapi kita kena lah sabar melayan mereka dan cuba sedaya mungkin untuk bantu mereka menyelesaikan masalah yang ada. Itu lah beza antara SID Pro dan SID atas angin ni. Bagi saya, saya bukan mementingkan keuntungan semata-mata. Niat saya, biarlah bisnes yang saya jalankan ini dapat membantu saya dan keluarga saya juga membantu customer-customer saya yang memerlukan bantuan. In sya Allah, dengan niat yang baik ni, semuanya akan mendapat keredhaan Allah swt.

Untuk stress, biasanya yang pertama saya akan suggest pada mereka ialah B Complex.

Bagaimana B Complex Shaklee mengurangkan stress?

B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu Vitamin B1,  Vitamin B2,  Vitamin B3,  Vitamin B5,  Vitamin B6,  Vitamin B12, Asid Folik dan 100% Biotin.

Vitamin B1: mengurangkan kelesuan, keresahan, mempertingkatkan kecerdasan mental, melancarkan peredaran darah, meningkatkan stamina badan,  menyihatkan sistem pencernaan dan memperbaiki metabolisma

Vitamin B2: mengurangkan keletihan mata, katarak, jangkitan lidah, membantu mengaktifkan vitamin B6 dan asid folik.

Vitamin B3: mengurangkan pengaliran kolestrol di dalam darah, memperbaiki kesihatan kulit, rambut, sistem pencernaan dan mengelakkan depresi.

Vitamin B5: mengurangkan stress fizikal dan mental,  membantu mengurangkan penuaan pramatang

Vitamin B6: penting dalam proses asid amino, mengawal serotonin di dalam otak (ketidakseimbangan menyebabkan depresi), mengurangkan senggugut, menenangkan emosi,  mengurangkan kekejangan otot dan sebagainya

Vitamin B12: meningkatkan selera makan, memperbaiki tindak balas saraf, mengelakkan anemia, keletihan, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus dan keupayaan seksual
Biotin~ membantu B Complex menjadi lebih efektif, mengurangkan rabun, rambut beruban, eczema dan keradangan kulit

Asid Folik: kesihatan fetus, kurang risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, stres, ulser mulut dan sebagainya

Wallahua'lam. Semoga Allah memberi izin sembuh. Kita hanya berikhtiar, kan.. 😊😊

♡iK♡
018.2608740