Wednesday, September 14, 2016

Persediaan makan banyak di hari raya

Pengalaman beraya.. Memang tak boleh mengelak makan yang sedap-sedap.. Lagi-lagi raya pertama kan. Kebanyakan rumah yang dikunjung tu semua menyajikan makanan berat. Lemang, nasi impit, masak lodeh, rendang, kuah kacang.. fuhhhh.. kalau 10 rumah pegi camna ek agaknya dalam perut tu. Paling tidak pun mesti kena cuit jugak kan. Tak baik kecikkan ati tuan rumah.

Kalau air lagi lah macam-macam rasa dan warna. Musim-musim panas ni agak sukar nak menolak. Lagi-lagi kalau berais.. legaaaaa..

Apa pun, alhamdulillah di atas segala nikmat dan rezki yang Allah beri. Terpulang pada kita sebenarnya untuk menjaga kesihatan lebih-lebih lagi di musim perayaan camni. Macam saya, saya akan pastikan beg khazanah saya ni di bawa ke mana-mana. Sebelum makan berat tu, telan Lecithin 6 biji.. lepas makan ambil Alfalfa 5 biji.. sebelum tido ambil Herblax 4 biji. In sya Allah.. lemak-lemak jahat tu tak berkampung kat dalam badan. Semuanya flush out dari perut.



Lepas raya nanti jangan lupa untuk berdetox. Shaklee ada sediakan SET DETOX tau. Siap meal plan sekali. Untuk breastfeed mom pun ada jugak. So, let's enjoy our raya...!!

♡iK♡

#sidproshakleeklang
#tsunamishaklee
#hunt2shaklee
#wahmillionaire