Saturday, June 25, 2016

MY 1ST AID KIT

Apa 1st aid yang perlu/wajib ada kat rumah korang..??

Saya pilih:
⭐ Herbal blend
⭐ Basic H
⭐ Nutriferon
⭐ Omega guard
⭐ Vivix




Haaa.. ni lah yang wajib ada dirumah saya sekarang. Nak buat yang natural remedies tu, kadang-kadang tak terbuat dan kadang-kadang susah anak-anak nak terima. So, saya pilih yang senang, natural (tanpa bahan kimia), drug free, selamat dan berkesan.

1. Herbal blend - digunakan ketika melecur, terkena gigitan serangga terutamanya nyamuk, ruam atau gatal-gatal dan disapukan diseluruh badan anak-anak semasa mereka demam.

2. Basic H - memang teman baik saya dirumah sebagai pencuci serbaguna. Tapi di saat anak-anak demam atau kena skin allergy, saya akan mandikan mereka dengan Basic H ni. Kalau mereka jatuh dan terluka pun saya akan basuhkan dengan Basic H ni dulu sebelum saya sapu Herbal Blend. Ia bertindak seperti antiseptic.

3. Nutriferon - sejak kenal Nutriferon ni saya dah limitkan penggunaan ubat-ubatan. Walaupun belum 100% tapi boleh dikatakan hampir tiada. Bila anak-anak demam atau selsema saya akan beri mereka ni Nutriferon untuk menguatkan kembali sistem imun badan mereka.

4. Omega Guard - selain untuk perkembangan minda anak-anak dan untuk kesihatan mereka, Omega Guard ni sangat diperlukan ketika anak-anak batuk. Cepat jugak ianya bertindak untuk meredakan batuk.

5. Vivix - saya suka ambil Vivix ni kalau saya diserang batuk. Effective sangat. So, saya dah tak perlu ubat batuk yang membuatkan saya mengantuk, lemah dan pening.

Alhamdulillah.. semua ni sangat sesuai dengan saya dan keluarga. Semua penyembuhan pun dengan izin Allah. Saya hanya berusaha untuk memberi yang terbaik untuk saya dan keluarga.

Jom bertukar!!

Saya sudah.. 😊😊

Pm/w.app saya untuk order dan konsultasi percuma, k.

iK♡0182608740

#sidproshakleeklang
#tsunamishaklee
#hunt2shaklee