Saturday, November 1, 2014

Set Buasir Shaklee - Mampu merawat dan mengelakkan pembedahan

As salam..

Tau tak apa tu Buasir?

Buasir adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini membonjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan berdarah.
Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu banyak tekanan di bahagian rektum, menyebabkan dinding vena darah teregang atau memberi dan membonjol. Kadangkala ianya boleh pecah.


Kebiasaan tanda-tanda awal berlaku sewaktu kita meneran ataupun bila memberi tekanan semasa membuang air besar. Sehinggakan merasa sangat sakit kalau nak keluar. Jadi, buasir ni adalah pembengkakan sel-sel yang melapisi saluran dubur itu. Jadi, bila ia sudah
membengkak, najis nak keluar akan bergesel dengan buasir ni, jadi, memang sakit dan perit yg amat sangat.
Penyakit buasir ni ada 4 peringkat, jika ada tanda-tanda macam kat bawah ni, boleh jumpa Doktor cepat-cepat untuk mengelakkan berlarutan ;
Tahap 1
Berlaku pendarahan dan bengkak menonjol keluar.
Tahap 2
Disebabkan oleh pergerakan usus, bengkak akan keluar tetapi secara spontan akan masuk balik kat dubur tu.
Tahap 3
Keadaan yang sama seperti tahap dua, tetapi bengkak tersebut akan hanya berada di dalam setelah ditolak masuk secara fizikal, maknanya korang kena la tolak guna jari,memang sakitlah sikit.sebaiknya gunakan Minyak But but  keluaran HPA dan lain- lain.
Tahap 4:
Darah pekat keluar, menyebabkan rasa sakit dan susah untuk meneran. Buasir akan berada di luar kawasan dubur. Memang sakit dan perlu  dibedah kalau dah macam nie.


CADANGAN SET SUPPLEMENT SHAKLEE UNTUK MERAWAT BUASIR



Ostematrix

Mengandungi Kalsium, Magnesium dan vitamin D iaitu untuk melembutkan najis seterusnya melancarkan pembuangan. 

Zink

Amat disarankan ambil bagi mereka yang mengalami buasir pada rahap berdarah. Disamping itu Zink bertindak untuk pulihkan luka-luka disekeliling dubur dengan cepat.

Omega Guard

Bertindak untuk mengecutkan otot-otot yang bengkak. Omega guard juga bertindak untuk melancarkan proses pembuangan air besar.




Set ini amat berbaloi jika dibandingkan dengan kos pembedahan. Ianya sangat jimat penggunaan, jimat wang anda, selamat, berkesan dan halal. Selain manfaat untuk menyembuhkan buasir, setiap supplement2 ini mempunyai pelbagai khasiat dan manfaat lain. Jimat membeli, menang memakai lah bak kata orang tu..

*********************************************************************


~JOM PILIH CARA HIDUP SIHAT~

ID: 911023

Saya adalah wakil Shaklee untuk penghantaran seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut sila email saya di irenekass.fifi@gmail.com atau sms/w.app/wechat/telegram saya di 012-6509036.