Sunday, October 12, 2014

DISH WASH CONCENTRATE SHAKLEE



Hai..

Nak cerita ni.. Pernah la sekali buat order online kat Shaklee. Diorang tersalah hantar barang. Saya order Basic H, tapi yang saya terima Dish Wash Concentrate.

Malas nak menunggu dan bersusah payah menukar produk ni saya halal je la. Lagipun tak banyak beza harganya dan ada gunanya jugak Dish Wash Concentrate ni memandangkan kebetulan sabun pencuci pinggan saya habis.

So, saya pun cubalah letakkan beberapa titik saja Dish Wash Concentrate ni dalam semangkuk air.

Hasilnya, pinggan mangkuk termasuk kuali dan periuk saya yang berminyak2 sangat mudah dicuci. Baru lepas masak sambal dan spaghetti hari tu sebenarnya. So, bayangkanlah minyak sambal dan lemak2 daging spaghetti tu. Kalau tak disental atau cuci 2-3 kali mesti melekat minyak dan baunya.

Walaupun beberapa titik sahaja digunakan, buihnya banyak dan baunya pun wangi. So, sangat memudahkan kerja dapur saya. Apalagi, segala benda rasanya nak dicuci semula. (Bila mood rajin dah datang la..) hahaha..

#shaklee_effect

Kat sini saya terangkan serba sedikit tentang Dish Wash Concentrate ni.



Dish Wash Concentrate adalah pencuci pinggan Shaklee yang berbau harum, tidak merengsakan tangan dan mesra alam sekitar. Hanya beberapa titisan kecil sahaja diperlukan untuk menanggalkan timbunan minyak yang melekat pada pinggan mangkuk.

Kelebihan Dish Wash Concentrate:-
  • Lembut pada tangan
  • Rumusan berasaskan tumbuh-tumbuhan daripada sumber semula jadi yang mapan
  • Buih sabun yang tahan lebih lama
  • Menjadikan pinggan bersih berkilau
  • Hanya beberapa titisan untuk mencuci timbunan pinggan mangkuk di dalam sinki
Tahukah Anda?
  • Sesetengah pencuci pinggan mangkuk mengandungi surfaktan berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti diethanolamine (DEA) dan sodium dodecylbenzensulfonate.
  • Kedua-dua bahan tersebut boleh merengsakan kulit dan mata.
Dish Wash Concentrate tidak mengandungi bahan-bahan tersebut mahupun bahan berbahaya yang lain.

Keunikan Shaklee
Selamat
  • Tiada toksik
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • Lembut pada tangan anda
  • pH seimbang
  • Tiada bahan kimia berbahaya
Berkesan
  • Amat berkesan menanggalkan minyak
  • Rumusan pekat: hanya sedikit diperlukan untuk mencuci pinggan mangkuk yang lebih banyak
  • Buih sabun yang tahan lebih lama
Mesra Alam
  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
  • Mudah biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Tanpa bahan pewarna
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan
TAK PERCAYA LAGI..??

CUBA LA SENDIRI. Bak kata orang, tak cuba tak tahu.. tak kenal maka tak cinta.

Tak rugi mencuba.. Selamat, jimat dan berbaloi2..


******************************************************************


~JOM PILIH CARA HIDUP SIHAT~

ID: 911023

Saya adalah wakil Shaklee untuk penghantaran seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut sila email saya di irenekass.fifi@gmail.com atau sms/w.app/wechat/telegram saya di 012-6509036.