Tuesday, June 10, 2014

Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee

Apa yang istimewanya tentang ESP
sehingga ramai yang jatuh cinta dengannya..





1. Apa itu Energizing Soy Protein (ESP)?

Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Yang didatangkan dalam bentuk serbuk di dalam satu canister. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti milo, horlick, susu atau jus buah yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

ESP merupakan sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian. Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol dan terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif, disamping membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormon yang sempurna. ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah. Kandungan lemak dalam ESP sangat minimum iaitu (1gm) dan tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. Dan yang paling penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet serta mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga.

Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama/tua dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak/cedera dengan tisu-tisu yang baru.



2. Siapa yang tidak boleh dan boleh mengambil ESP?

ESP sesuai untuk semua golongan. Lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. Insya Allah! Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein sahaja yang tidak digalakkan.


a) Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.

b) Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhkan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat.

c) Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.

d) Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

e) Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang.






3. Faedah ESP:

a) Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan ESP adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

b) Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – Kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

c) Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - Genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

d) Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan  parut.

e) Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

f) Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

g) Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.



4. Cadangan/cara bancuhan ESP:
     
a) ESP + Air suam
b) ESP + Fresh Milk
c) ESP + Fresh Milk + Kurma (rendam kurma dalam susu. after few hours, blend and mix with 1 sudu ESP. bukan sahaja bertenaga ianya boleh boost milk production)
d) ESP + Susu Anmum
e) ESP + Performance Drink Shaklee + MealShake Shaklee
f) ESP + jus oren (favorite saya)
g) ESP + Ribena (favorite saya juga)
h) ESP + Milo/Horlicks (WOW!! sangat bertenaga dan mengenyangkan)
i) ESP + Koko + Minyak zaitun + Oat + Madu + Susu (semua ni blend. Its good for brain, energy and healthy diet. Resepi ini telah dikongsikan oleh Prof Dr. Muhaya)

Apa saja mengikut kreativiti dan selera anda.



** ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan membantu penyerapan yang lebih baik serta memberikan kesan yang lebih baik.

Cadangan set-set seperti berikut:




Anda boleh membuat belian terus dengan klik di sini:


Beli sendiri, bayar sendiri.. Mudah dan jimat masa..

Segalanya dihujung jari anda.

*********************************************************************************
~JOM PILIH CARA HIDUP SIHAT~

ID: 911023

Saya adalah wakil Shaklee untuk penghantaran seluruh Malaysia. Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut sila email saya di irenekass.fifi@gmail.com atau sms/w.app/telegram saya di 012-6509036.